Thursday, March 25, 2010

KeNanGan SeMinGgu BerCuti ^^ Siri Pertama

Alhamdulillah usai udah percutian selama seminggu yang mempunyai pelbagai cerita dan pengalaman sepanjang berada di kampung halaman setelah lama tidak pulang bersama keluarga. Dijadikan cerita ditakdirkan 2 hari sebelum pulang mendapat arahan jabatan untuk menghadiri program di Masjid Imam Al-Ghazali didalam hati berkata " Waduh! mau pulang ke kampung ada-ada jer program, potong line sungguh " dengan nada geram. Biasalah kerja gov ni biasa la dengan tageline Saya Menurut Perintah. ^_^ itulah realiti bekerja dgn jabatan kerajaan.

Sabtu pagi bergerak kesana ke Masjid tersebut dengan menunggang kereta persona berwarna kelabu ingatkan nak bersama big Boss tetapi beliau ada tugsana khas yang telah diberikan kepadanya. Pulang awal apabila telah meminta the big big boss Us.Fishal untuk pulang ke Melaka. Semoga Allah membalas jasa baik beliau bukan senang nak dapat boss sebaik die. Sempat la dgr serba sedikit mengenai Masjid Bandar Baru Uda, Johor tentang perancangan Masjid tersebut. Hebat pengurusan masjid tersebut yang merangkumi pelbagai kemudahan yang disediakan oleh pihak ahli jawatankuasanya.

Perjalanan bermula dari Kuala Lumpur ke Melaka dengan badan yang agak letih kerana Jumaat malam ada latihan badminton..x pernah terasa penat begitu.Sempat menyingah di R & R di pedas mencari buah-buahan segar untuk mengisi perut yang amat lapar sekali.berehat sambil terlelap nasib baik tak terlajak alamatnya sampai ptg la baru sampai rumah...hehehe.. Sesampai di tol ayer keroh menyinggah di rumah mak cik ada buat sedikit kenduri bergelak dgn sedara mara terdengar luahan makcik, pak cik sedara-mara adeh soalan mereka pelik-pelik dan diantaranya ialah:

" Dah lama remy x balik ? "
" Bila remy nak kahwin "
" Cadangannya BIle "
" Nampak berisi sekarang?? hati senang ker "


Biasalah lama x jumpe beratus soalan ditanya.jawab saje dgn nada jenaka sambil senyum-senyum.. doakan daku berjaya ditahun depan..Ya Allah permudahkan segala urusanku..sempat meyinggah di rumah mak cik asmah sampai maghrib dan mengingatkan sedaraku mengenai hati esok yang amat penting untuk penentuan cita-cita dan impian untuk menempuh alam rumahtangga.

Sebelum subuh tersedar ^^ solat dan ditemani hero maritimku yang aku arahkan pulang menemaniku utk peristiwa pada 14 Mac 2010 x kan kulupa sampai bila-bila menjemput bakal guru di kampung sepupuku sendiri utk peristiwa tersebut. Bermula pertemuan pertama kali dengan si DIA setelah menerima kebenaran orang tuanya untuk membawa si DIA menemui familynya..pegi taaruf dengan keluarga.....selepas itu...

tunggu sambungannya yer.............^_*

"http://testi.iluvislam.com">
Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

No comments:

Post a Comment