Tuesday, June 22, 2010

Mesyuarat Jerk hihihihi......

Tiap-tiap hari mesyuarat...sampai naik bosan jugak..hehehe.sekadar meluahkan perasaan..tapi nak wat macam mana dah arahan dan tugasan yang diamanahkan. Apabila Mesyuarat disitu juga wujudnya kerja-kerja..p yang menghairankan saya sendiri kerana kerjanya melibatkan pegawai atasan dan tidak melibatkan saya..sampai terkelu tidak tau ingin berkata apa-apa kepada ahli mesyuarat kerana kekurangan info dan sebagainya

Pengalaman dari menghadiri mesyuarat-mesyuarat yang melibatkan pegawai-pegawai atasan walaupun status aku bertaraf kuli pun.... hehehe dapat gak merasai kehangatan menjadi seorang pegawai didalam sesuatu mesyuarat dan menjadi orang yang tersangat penting didalam mesyuarat..best la jugak dapat kenal orang-orang yang kecil tetapi besar pengaruhnya kepada masyarakat. Setelah menghadiri beberapa mesyuarat tidak kira pagi siang dan malam bahawa setiap pekerjaan yang dilakukan mesti melalui syura terlebih dahulu sebelum memutuskan sesuatu perkara yang berkaitan.

Didalam sesuatu mesyuarat tiadanya pangkat dan gelaran kerana disitu yang berkuasa adalah pengerusi mesyuarat sahaja. Bebas meluahkan,perasaan, ketidakpuashatian kepada ahli-ahli mesyuarat. Diluar berkawan dan berjabat tangan semula...itulah pentingnya sesuatu mesyuarat. Selalu mesyuarat tentang perkara yang sama pun sebenarnya menunjukkan kelemahan sesuatu organisasi atau memantapkan sesebuah organisasi. adakah benar??? sama-sama kita menjaga struktur organisasi masing-masing demi kebaikkan semua.

wallahua'alam...

No comments:

Post a Comment