Thursday, September 10, 2009

Hari Paling Malang

Luahan Perasaan
Tanggal 10 September 2009 hari paling malang apabila tinggal di Masjid dan nak tergelak pun ada sebenarnya. Cuma ingin meluahkan perasaan ditakdirkan pada hari ini aku terlewat bangun subuh kerana kepenatan dan bertugas ketika itu. nak dijadikan cerita kepala aku pun terasa berat dan pening sangat. My Bro Abg Mad Noor pun x sedar dan die pun sama macam aku.

Tibe2 my boss pun meluahkan perasaan dan rasa kecewanya biasalah boss apabila kerja dengan masyarakat hanya nampak kesalahan manusia dan tidak menghargai kebaikkan manusia..biasalah kena push kan.aku tak kesah sebenarnya ye la kesalahan diri sendiri dan aku memang tidak sengaja. Tibe2 dapat mesej yang telah menyebabkan aku rasa tak layak untuk tinggal dan bekerja di Masjid ini..aku rasa macam tak mampu jer nak bekerja disini..dengan nekad nya aku menghantar mesej ini kepada boss aku?

'' kalau macam ni ana balik ke JAWI semula rasa itu cara terbaik dan rasa ana tak layak duduk kat cni...btw diharap us. pertimbangkan cadangan ni dan ana sedia dipindahkan semula ke JAWI''

selain itu aku pun turut membalas mesej die yang lagi 1? memang dah nekad giler dah ni..ape nak jadi pas ni aku pun tak kesah..

'' Us. buatlah surat pindahkan ana ke JAWI eh..n than carilah orang yang betol2 komited nak jadi bilal masjid ni..saya rasa macam x layak jer..btw thanks d atas teguran tu..nk pindahkan ana 24 jam pun tak pe ''

selepas itu aku menelefon seorang hamba Allah yang memang jauh die tinggal sahabat karib yang sentiasa menunggu panggilan telefon dariku..sory eh dah lama tak call..bz skit..ceritalah apa yang aku alami pada pagi ni dan akan menjadi ingatan sampai bila-bila.Dan ia cuba untuk memberikan ku kekuatan untuk menempuh dugaan ni dan berfikir tentang keputusan yang aku telah lakukan.Dia meminta akan aku tabah menghadapi dugaan dan cabaran yang berlaku dalam bulan puasa ni. Die memang best dan budak pandai macam2 cara die buat supaya aku hepi. Tiba-tiba ia memberi pendapat bahawa minta kepada orang tua ku..diantara mesej yg bleh dishare dgn pengunjung-pengunjyng blog ni ialah

'' ok..btw, tbhkn hati k.''...itulah kata-kata hikmah dari seorang sahabat

aku pun telefon ayah ku dan meluahkan apa yang aku rasa dan patut dibuat dia nasihatkan dan memberi pendapat yang berguna untuk ku...ia meminta supaya aku berfikiran terbuka dan ubah sikap..p bila fikir-fikir balik kan macam ada hikmahnya bak kata hamba Allah tu...ras-rasa mcm nak balik kg..tengok lah keadaan.btw thanks to my frenz and my dad give me support..

wallahua'alam..

No comments:

Post a Comment