Tuesday, October 20, 2009

Siapalah Jodohku....

Bila terfikir dan terkenang tajuk ini pasrah dan sedih sebenarnya, siapa bakal isteriku dan dimanakah dia...mencari dah jumpe, tapi nampaknya adakah jodohku dgn insan bernama kekasih akan berpanjangan atau akan musnah ditengah jalan..memang aku mempunyai kawan-kawan yang meminati dan menyayangi diri ini..adakah ibu dan family akan menerimanya??

Kadang-kadang bile terfikir soal jodoh daku menangis dan meminta kepada yang Maha Esa memberikan daku kekuatan akal fikiran dan mental untuk menempuhinya. Dimanakah jodohku..rupanya bagaimana? akhlaknya bagaimana? sesuai dengan diriku sedangkan manusia dijadikan untuk lengkap melengkapi antara satu sama lain...kesabaranku dan usaha sahaja yang akan ku teruskan dengan sokongan ilahi..Nampaknya kesabaran dan keteguhan iman dan taqwa sahaja yang mampu aku garabkan utk bekerja dan mencari rezeki walaupun hati ini ingin memiliki isteri yang solehah..

Adakah aku layak menerima isteri yang solehah?
adakah akhlak ku ini akan mendapat isteri solehah dan sentiasa menerima kebaikkan dan keburukkan? supaya aku menerima bisikan nurani untuk memiliki mahligai kasih yang sedang aku impikan...bila,masa dan ketikanya..semoga Allah memberi daku kekuatan untuk menempuhi dugaan ini...

wallahua'alam


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

No comments:

Post a Comment